Is het verboden om additionele ledstrips toe te voegen aan mijn scooter?

Zoals de titel aangeeft.

Mag ik additionele LED-Strips aan mijn scooter monteren?
Bijvoorbeeld onder de scooter, of ter hoogte van de wielen.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Wetgeving
5.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Monteren is niet verboden ze aan zetten wel.
LeonardN
3 jaar geleden
@Turf
Ik zou die zin nog wil aanpassen naar: Monteren is niet verboden ze aan zetten op de openbare weg wel. https://kluwer.simgroep.nl/internet/veel-gestelde-vragen_217/item/welke-verlichting-moet-en-mag-op-motorvoertuigen_3735.html
Showlights en andere feestverlichting
Het is verboden auto's, scooters en dergelijke te 'versieren' met allerlei gekleurde verlichting. Deze verlichting zorgt voor ergernis: andere weggebruikers kunnen erdoor in verwarring worden gebracht.
TurfGraver
3 jaar geleden
Klopt LeonardN, als je je scooter bijvoorbeeld in je slaapkamer neerzet mag je de verlichting aanzetten....

Antwoorden (1)

Het is in ieder geval verboden om daarmee op de openbare weg te rijden als ze aan staan:
(voorbeelduitleg gaat over auto's, maar geldt voor vrijwel alle voertuigen op de weg).

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/autoverlichting-en-autoruiten/autoverlichting-de-regels

Sierverlichting: € 140 boete
Je auto mag niet meer verlichting voeren dan voorgeschreven of uitdrukkelijk toegestaan. Ook al zijn er bij de speciaalzaak allerhande accessoires met LED- of neonverlichting te koop; wanneer je er mee de weg op gaat, riskeer je een bekeuring van € 140. Er bestaat geen regelgeving voor binnenverlichting, al is de kans groot dat je ook staande zult worden gehouden wanneer die binnenverlichting van de buitenzijde te zien is.
LeonardN