Kan je een auto ook voor een maand / paar maanden schorsen?

Bij de belastingdienst zie ik dat je een auto kan schorsen voor 1, 2 of 3 jaar. Als je kiest voor 1 jaar, kan je dan na een paar maanden een auto weer terug "ontschorsen"?

4 jaar geleden
in: Wetgeving
10.3K

Antwoorden (1)

Ja dat kan. Als je ervoor kiest de auto te schorsen voor 1 jaar, vervalt automatisch de schorsing na 1 jaar. Schors je voor 2 jaar, dan vervalt automatisch de schorsing na 2 jaar. Na die 1 of 2 jaar kun je opnieuw schorsing aanvragen. Heb je voor 1 of 2 jaar geschorst en wil je toch eerder de schorsing opheffen, dan kan dat op elk moment.

Hef je de schorsing zelf binnen 1 maand weer op, dan wordt dat beschouwd alsof de auto nooit geschorst is geweest en moet je alsnog voor die maand betalen.
Hef je de schorsing op na 1 maand, dan moet je weer wegenbelasting betalen vanaf het moment dat de auto niet meer geschorst is. Ook moet je auto dan weer verzekerd zijn en een geldige apk hebben.
Inekez1