Mogen ziekenhuizen persoonlijke matriële spullen in beslag nemen die het gedrag en de levenskwalitei?

Mogen ziekenhuizen persoonlijke matriële spullen in beslag nemen die het gedrag en de levenskwaliteit van de patient zienlijk veranderd zonder een alternatieve oplossing te bieden? Bv. proteinen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
ronron1212
4 jaar geleden
Hoezo aanzienlijk verandering gedrag en levenskwaliteit?
Ritsuka
4 jaar geleden
Neem je eiwitshakes mee naar het ziekenhuis? Snap je vraag niet helemaal
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja en nee, het is een revalidatie. Er zijn een tal van fitnessapparatuur aanwezig, maar toch ben ik mijn proteïnen(eiwitten) kwijt. ik vrees met het ziekenhuiseten en plain training dat ik mijn dagelijkse kost niet zal redden :-). of ze een reden hebben om dit in handen nemen..
tinus1969
4 jaar geleden
Je bent opgenomen? Voor hoe land? Zijn die shakes in beslag genomen of zijn ze gewoon (wellicht dus per ongeluk of door een mede-patiënt) verdwenen?
Amadea
4 jaar geleden
Als het gaat om drugs is het - lijkt mij - natuurlijk dat een ziekenhuis niet toestaat dat een patiënt die daar gebruikt.

Antwoorden (1)

Als je vraag betrekking heeft op voedingsmiddelen en tijdens een ziekenhuisopname, kan in een ziekenhuis verboden worden deze van huis uit mee te nemen en te gebruiken.
Als je bent opgenomen in een ziekenhuis, wordt er voor gezorgd dat je maaltijden en drinken krijgt, die niet je genezing in de weg staan. In sommige ziekenhuizen mag je zelf maaltijden, die van huis zijn meegenomen/-gebracht, eten, maar dat zal altijd in samenspraak met de behandelende arts zijn. Deze moet bepalen of je je aan een dieet moet houden, of dat bepaalde voedingsmiddelen je herstel in de weg staan.
Als je van mening bent dat je bepaalde voedingsmiddelen echt nodig hebt, zal je dit moeten bespreken met de behandelend arts en mogelijk met een diëtist(e) van het ziekenhuis.