mag je officieel minder dan het minimumloon verdienen (2019)?

ik ben aangenomen voor een baantje waarbij ze minder betalen dan het wettelijk minimumloon voor mijn leeftijd. ik ben 21+ en volgens https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/bedragen-minimumloon/bedragen-minimumloon-2019 zou ik minimaal 9,44 moeten verdienen alleen waar ik werk gebruiken ze een rangsysteem waarbij je bij 21+ begint met 9eu. (weet alleen niet zeker of dit bruto of netto is). is dit toegestaan? het baantje waar ik ga werken valt onder promotiewerk.

4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (1)

Het minimum bruto loon moet betaald worden minder mag de werkgever niet betalen. Net is dat natuurlijk minder omdat er onder andere belasting op het brutoloon wordt ingehouden.
ronron1212