Zijn schulden uit spel afdwingbaar?

Stel je speelt een spel bij voorbeeld een bingo of een kaartspel. Je wint en krijgt 1000 euro. Nu krijgt je het bedrag niet uitgekeerd, kun je dan een gerechtelijke procedure beginnen?

Zijn deze regels ook van toepassing als je bijvoorbeeld bij de Postcode loterij je prijs niet krijgt uitgekeerd of bij een familie spelletje?

erotisi
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (1)

De prijs is afdwingbaar door een civiele procedure te starten tegen de organisator.
Daarvoor moet je een advocaat inschakelen die deze zaak aanhangig maakt bij de rechtbank.
In Nederland geldt "Wie eist die bewijst" dus je moet zelf de bewijzen aanleveren dat je recht hebt op je geld.
Als de rechter je eis toewijst dan kan de deurwaarde met de gerechtelijke uitspraak in handen het geld afdwingen bij de organisator.
Aangezien advocaten niet goedkoop zijn is het van belang, dat je ook de kosten die je maakt om het geld te innen opeist bij de organisator.