Vnaf welke leeftijd mogen kinderen alleen op stap?

Onze dochter wil graag zelfstandig naar vriendinnetjes in de buurt. Is er een minimumleeftijd of enige wetgeving daaromtrent?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Nee die is er niet ouders bepalen dat zelf.
Amadea
4 jaar geleden
Of er een (drukke) straat voor moet worden overgestoken bepaalt eigenlijk wanneer een kind verantwoord alleen op stap kan gaan.
MasterSword
4 jaar geleden
Ga eens zelf mee op stap met je kind, en grijp in als het nodig is.
( en bekijk hoe ervaren je kind is )

Antwoorden (1)

Er zit geen minimum leeftijd aan. Wanneer jij haar groot genoeg vind om zelf op stap te gaan kun je haar laten gaan...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Heeft ook te maken met woonomgeving, verkeersaanbod, moet ze oversteken of niet, is ze verstandig en gehoorzaam. Er is zoveel dat meetelt. Als moeder kan je dat inschatten. Wij kunnen dat niet. Maar een wetgeving daaromtrent is er niet.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Ik neem aan dat een vader dat ook wel in kan schatten, of een andere volwassene die haar, en de verkeerssituatie, goed kent.