Dat is eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als de B categorie die wij in Nederland hebben. Je mag in een voertuig rijden metb een maximum massa van 3500 kg. En je mag een aanhanger trekken van Max 750 kg.
Ook mag je maximaal 8 personen vervoeren.
Toegevoegd op 05 juli 2019 21:26: afbeelding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min Je krijgt die categorieën bijgeschreven op je B-rijbewijs, maar het is niet hetzelfde als de B-categorie. Wij krijgen/kregen T en Am erbij. (toevoeging_
Ja die bron had ik ook gezien, die heeft het ook niet goed, dus nou heb je enkel een onjuiste bron vertaald.
Dat fkq op een B-rijbewijs staat, betekent niet dat het de B-categorie is. Zie letterlijk elke bron die uitlegt waar de categorieën wel voor staan.
Bordensteker
4 jaar geleden
-
Je bron wekt helaas een verkeerde indruk en het antwoord is onjuist. Er staat heel wat onzin op het internet.
De site van de Britse overheid geeft het goede antwoord; zie de bronvermelding onder het antwoord van LeonardN. Daar staat dan weer een onterechte min bij, en zo zie je maar weer: het internet geeft meer onjuiste informatie dan je lief is ...
Net als je in Nederland met een B-rijbewijs direct een tractor(T) mag rijden, en een brommer(Am) zo mag je in het Verenigd Koninkrijk met een B rijbewijs ook andere categorieën rijden (of mee lopen).

F= Trekker
K= Maaimachine of apparaat wat zelfrijdend is waar je al lopend mee op pad gaat.
Q= Voertuig vergelijkbaar met wat wij een snorfiets noemen (2- of 3-wielig en max 25km/u 50cc)
LeonardN