Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik het nieuw app/mobiele telefoonverbod nalezen?

Dus in een wetsartikel, niet in een nieuwsartikel die de wet beschrijft.

LeonardN
4 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 wordt als volgt gewijzigd:

Artikel 61a komt te luiden:
Het is degene die een voertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiel
elektronisch apparaat dat gebruikt kan worden voor communicatie of
informatieverwerking vast te houden. Onder een mobiel elektronisch apparaat wordt in
elk geval verstaan een mobiele telefoon, een tabletcomputer of een mediaspeler.

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/besluiten/2018/09/25/besluit-tot-wijziging-van-het-reglement-verkeersregels-en-verkeerstekens-1990/besluit-tot-wijziging-van-het-reglement-verkeersregels-en-verkeerstekens-1990.pdf
(Lees meer...)
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Ik nam al aan dat het 61a zou worden, maar daar staat nog steeds de oude tekst (op de site).
Ik ben dus weer te ongeduldig :D https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0004825&hoofdstuk=II&paragraaf=30&artikel=61a&z=2018-07-01&g=2018-07-01
Het is een wijziging van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 die vandaag is ingegaan. Tot nu toe stond daarin dat een mobiele telefoon niet door de bestuurder van een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig met motor tijdens het rijden vast mag wsorden gehouden. En nu staat er dat bestuurders van een voertuig tijdens het rijden niet een mobiel elektronisch apparaat dat gebruikt kan worden voor communicatie of informatieverwerking in de hand mogen houden.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding