Mag je in een autoluwe straat een groot springkussen plaatsen?

Er mogen geen auto's en ander verkeer in de straat rijden.
Echter, een van de bewoners heeft wel een groot springkussen bijna vlak voor onze deur geplaatst waar dag en nacht kinderen uit de buurt op springen. dat gaat gepaard met veel herrie en geschreeuw. Dit veroorzaakt veel overlast.
Volgens de wijkbeheerder mag dit. Ik vraag me af of dat wel mag?
Het woongenot door de overlast is enorm afgenomen.

4 jaar geleden
in: Wetgeving
5.3K
AlphaLimaSierra
4 jaar geleden
Staat het springkussen op de openbare weg/ op gemeente grond?
roelp
4 jaar geleden
Het springkussen staat op het gemeenschappelijk met grote tegels geplaveide (voet)pad tussen de rijen huizen.
Het pad is ongeveer 5 a 6 meter breed (best wel dichtbij). De rijen huizen staan dus op 5 a 6 meter van elkaar vandaan. Zie schets: --------------------- rij huizen
** ** Springkussen
5 a 6 meter breed pad
--------------------- rij huizen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat doen die kinderen buiten midden in de nacht?
LeonardN
4 jaar geleden
Heb je de gemeente hier al over gevraagd? Heb je al met de bewoner overlegd? Misschien wil deze hem 's nachts weghalen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Autoluw houdt niet in dat er helemaal geen auto's rijden of mogen rijden dus is het een obstakel, mag dus niet.
SentWierda
4 jaar geleden
De vraag is onduidelijk. Of het is autoluw en dan mogen er wel auto's rijden. Of er geldt een autoverbod.
Autoluw betekent dat auto's er mogen rijden met een aangepaste (= lage) snelheid. Een springkussen hoort op een autoluwe weg niet thuis. Spreek de wijkagent aan.
tinus1969
4 jaar geleden
Twee opties:
1. Ga eens met de baas van de wijkbeheerder praten. Of nog beter, stuur eens een mail, en kijk eens wat er dan op schrift komt te staan. In het algemeen mag je namelijk niet zomaar speeltoestellen langdurig op openbare grond plaatsen.
2. Ga nog eens met de wijkbeheerder praten, en dan niet over de vraag of dat springkussen er mag staan, maar dat het (geluids)overlast veroorzaakt, en dat je graag zou zien dat er alleen overdag op wordt gespeeld.

Antwoorden (1)

Als de persoon die het kussen geplaatst heeft een vergunning heeft mag het idd.
Bij ons in de gemeente is het zo dat zonder vergunning (aan te vragen bij de gemeente) het niet mag op algemeen terrein.

Dus als diegene officieel een vergunning heeft mag het. In hoeverre je de daar uit voort vloeiende overlast moet accepteren weet ik niet.
Vraag je gemeente, bel ze even dan weet je hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Volgens mij is dat juist per gemeente verschillend. De ene gemeente eist dat je een vergunning aanvraagt, de andere niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Leonard, daarom zei ik ook: bel de gemeente.