Kun je wat doen aan een volwassen persoon die emotioneel verwaarloosd wordt?

Ik ken een gezin, waarin een kind inmiddels 31 a 32 jaar oud is en altijd gekleineerd is door de ouders, vanwege beperking en vaak de grond in getrapt wordt. "X kan dit niet", "Zo moet dat niet, geef hier ik doe het wel."

Krijgt geen enkele kans zichzelf te ontwikkelen en wordt klein gehouden door onzekerheid. Ik kan hier heel slecht tegen en volgens mij bestaat er ook geen meldpunt voor. Ik wil iets kunnen betekenen voor de persoon die ik hier X noem.

4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Antoni
4 jaar geleden
Je schrijft alleen over JOUW indruk. Weet je wel zeker dat X door de situatie ongelukkig is of wordt? Die vraag zou je natuurlijk eerst met "Ja" moeten kunnen beantwoorden. Kan je met hem of haar hierover praten? Of heb je dat al gedaan? Wat vindt hij of zij zelf van de situatie?

Antwoorden (2)

Steunpunt huiselijk geweld raadplegen.
Niet alleen kindermishandeling, maar alle vormen van huiselijk geweld (ouderen, echtgenoten....).
Neem contact op, doe je verhaal en kijk wat zij adviseren.
Het is altijd goed om vermoedens te melden.
https://www.huiselijkgeweld.nl/index/organisaties/voor-wie-hulp-biedt/hulpverlening/steunpunten
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je weet wie de huisarts van deze mensen is, kan je het daar aankaarten. Een GOEDE huisarts brengt dan een huisbezoek en gaat er verder mee aan de slag of schakelt personen in die daarvoor zijn opgeleid. Hier moet wel degelijk iets gebeuren.