Artikel 13 (waar je nu veel over hoort) van welke EU-wet eigenlijk?

Men spreekt de laatste maanden veel over "artikel 13", het zou een artikel zijn welke veel gevolgen zou hebben voor EU-ingezetenen en het uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal o.a. op social media. Maar van welke overkoepelende wet is dat eigenlijk een artikel?

LeonardN
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Antwoorden (1)

het gaat hierom de EU-auteursrechtwet
Het Europees Parlement stemde woensdag in met aanpassingen in de Europese auteursrechtwetgeving. Zo is in artikel 13 onder meer de zogenoemde uploadfilter vastgelegd, wat tot veel kritiek leidt.
ronron1212