Wat zijn mijn rechten bij ontslag in eerste maand zonder contract?

Werkgever heeft mij een ander contract gegeven dan mondeling is afgesproken waardoor ik geweigerd heb te tekenen.Ik heb dit contract pas ontvangen toen ik al 2 weken werkten voor het bedrijf. Nu na een maand willen ze mij ontslaan en dit gooien op proeftijd (terwijl er mondeling geen proeftijd afgesproken is)en eisen dat ik het contract alsnog teken (dit verandert de situatie niet). Ik heb nog geen salaris ontvangen. Wat zijn mijn rechten?
Ik heb mijn oude baan opgezegd voor deze baan en kan niet meer terug.
Als ik niet teken is gezegd dat ik geen loon zal krijgen.

Toegevoegd op 16 december 2018 07:30: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij weigert een arbeidsovereenkomst (contract) te tekenen, dan is er geen arbeidsovereenkomst en heb je ook geen rechten.

Het is nu tijd om meteen juridisch advies in te winnen, bijv. bij het Juridisch Loket. Een mondelinge arbeidsovereenkomst is ook geldig maar een aantal dingen moet op papier worden uitgereikt. Een proeftijdbeding kan uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen. Een mondelinge afspraak hierover is nietig ofwel ongeldig. Die is hetzelfde als "geen proeftijd".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100