Hoeveel sterke drank mag je uit Duitsland importeren per auto?

Ik weet dat je per persoon 10 liter sterke drank mag meenemen, echter wat nou als je met 4 man in één auto zit?
Is dit dan 4x 10 liter?

Ik weet dat het met vuurwerk per auto geldt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
7.6K

Antwoorden (1)

Voor drank mag je binnen de EU per persoon tot aan de limiet meenemen, sterke drank is dan 10 liter (per volwassene).
Als je in de bus zou zitten met 50 vrienden (van boven de 17) is dat dus 500 liter. Een voertuig heeft hiervoor geen limiet, een persoon wel.
Toegevoegd op 12 december 2018 20:30: tekst