Als een snorfiets 49 rijdt waar men 50 mag en aangehouden wordt, welke boete(s) krijgt hij dan?

Of beter gezegd, voor welke boetes komt deze dan in aanmerking?

LeonardN
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Dat zal in dit geval alleen die €260,- zijn voor het overschrijden van de constructie snelheid. En mogelijk invordering van het kentekenbewijs en/of het voertuig.

Het beste antwoord

De snorfiets mag maar 25 km/uur, ongeacht op welke weg hij rijdt. Hij krijgt dus een boete voor te snel rijden (€ 260,00). En een WOK status, dat is geen boete maar het kost wel geld om de snorfiets te laten keuren.

Hij rijdt ergens "waar men 50 mag". Als hij op de rijbaan rijdt terwijl er ook een verplicht fiets / bromfietspad is, dan krijgt hij ook een boete voor het rijden op het verkeerde deel van de weg.

Waar hij verder nog voor in aanmerking komt? Als de snorfiets technisch in orde is afgezien van de opgevoerde snelheid (dus geen gladde banden, verlichting in orde etc), hij niet teveel alcohol heeft genuttigd, minimaal 16 jaar is, geen andere verkeersovertredingen maakt, de snorfiets verzekerd is en hij netjes pasjes en legitimatie bij zich heeft, dan is het alleen de boete voor de snelheid.
Inekez1
5 jaar geleden
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Bij zoveel te hard wordt de snorscooter meteen ingevorderd.