Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

dient mijn buurman mijn aangrenzende schuur vrij te houden?

Mijn schuur grenst aan het perceel van de buren. Voorheen lag hier nog een strook naast maar dit is door verjaring in bezit gekomen van mijn buurman. Nu moet ik af en toe voor werkzaamheden, goten schoonmaken etc. aan die kant wezen. Nu heeft mijn buurman allerlei spullen tegen mijn schuur aangezet, een ladder, bloembakken, een opbergkist. Mag dit? Ik heb gevraagd of hij de baan vrij wil houden maar mijn weigert dit. Onnodig om te zeggen dat mijn relatie met de buren niet al te best is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beiden hebben gelijk !

De buurman mag spullen tegen de schuur plaatsen (zolang hij daarmee geen schade berokkent) maar tegelijk moet hij jou in staat stellen onderhoud aan de schuur te plegen.

Wanneer jij dus je goot schoon moet maken, dan zal de buurman dus moeten zorgen dat je daarbij kunt. B.v. door een steiger te plaatsen, of de spullen even weg te halen.

Voor de volledigheid: het is niet zo dat jij dit recht mag gebruiken om elke dag je goot schoon te maken en zo indirect af te dwingen dat de spullen verwijderd worden. Het moet wel in het redelijke en het billijke blijven.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding