Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vervalt de garantie als ik de streepjescode uit de verpakking knip voor een cashback actie?

Voor een cashback actie moet ik de streepjescode letterlijk uit de verpakking knippen en die opsturen als bewijs van aankoop. Dit om te voorkomen dat mensen eerst hun cashback bedrag ontvangen en vervolgens het artikel weer terugbrengen en hun geld terug krijgen.

Ik begrijp het idee, maar vervalt hiermee niet mijn garantie? Dat is toch juist het enige bewijs wat ik heb, in combinatie met de factuur?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, de garantie vervalt niet met het opsturen van de streepjescode. Voor ee garantie heb je twee dingen nodig. De factuur metbaankoopdatum en het product zelf. De verpakking van het product met hier de streepjescode op kan speelt geen rol bij de garantie.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar hoe kan ik dan aantonen dat het product in mijn handen ook echt bij de betreffende factuur hoort?
Utrecht
5 jaar geleden
Niet 100,0% sluitend: maar dat kan je met de streepjescode erbij ook niet.
Sterker nog: de verpakking/streepjescode bewijst nog niet niet perse dat je het product ook zelf hebt gekocht.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding