Mag ik in een auto zitten voor 3 uur voor iemands deur?

In een straat waar ik mijn auto vaak parkeer zit ik vaak nog even muziek te luisteren en/of te internetten.
Nu is een bewoner van mening dat ik niet in mijn auto mag blijven zitten voor zijn deur.
Het is een openbare parkeerplek. Deze persoon dreigt de politie te bellen als ik weer voor zijn deur in de auto zit.
Ik mag die man absoluut niet, maar ik doe niets raars in mijn auto, en niemand heeft last van mij (alleen dus die man)

Kan de politie mij gebieden weg te gaan / uit te stappen ?

5 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
SentWierda
5 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, mits binnen de kaders van de APV. Maar je gedrag vertoont gelijkenis met dat van een privédetective of een socialedienstambtenaar-op-dienstreis. Dus wees niet verbaasd dat menig straatbewoner jouw kenteken noteert - voor het geval dat...
Amadea
5 jaar geleden
Als dat naar muziek luisteren bij jou betekent dat de man in zijn huis geregeld drie uur lang 'boenk boenk boenk boenk' moet aanhoren, kan ik mij levendig voorstellen dat hij de politie belt....
LeonardN
5 jaar geleden
Zolang je idd de muziek niet zo hard zet dat anderen er last van hebben mag je zitten in je auto wat je wil. Je mag er alleen niet 's nachts in gaan slapen en je auto als een soort mobiel huis gebruiken.
Shiny220
5 jaar geleden
Nee, ik luister mijn muziek gewoon zachtjes op de achtergrond en zit graag in die fijne stoel op mijn gemakje op de laptop.
De politie is een keer bij mij geweest omdat er gebeld was (sociale buurtcontrole) en vroegen mij wat ik in de auto deed.
Ik vertelde dus 'gewoon ontspannen op mijn laptop' en wat het probleem was.
Er had iemand gebeld melde de dienstdoende mevrouw van de politie en die vond dat 'raar gedrag' dus ik moest of naar binnen gaan of wegrijden anders mocht ik mee naar het bureau wat ik dus totaal niet begrijp. Ik ben niemand tot hinder zit alleen graag even in mijn auto op mijn laptop...
LeonardN
5 jaar geleden
Er had iemand gebeld melde de dienstdoende mevrouw van de politie en die vond dat 'raar gedrag' dus ik moest of naar binnen gaan of wegrijden anders mocht ik mee naar het bureau wat ik dus totaal niet begrijp. Kon de agent ook vertellen op welke artikelnummer dat dan was?
Shiny220
5 jaar geleden
LeonardN: nee dat vertelden ze niet. Ze zeiden alleen “ Wij willen dat je nu uitstapt en gewoon naar binnen gaat of wegrijdt anders kun je mee naar het bureau”
:/ Ik ben maar naar binnen gegaan, had geen zin in gedoe, maar het geeft mij een zeer onprettig gevoel...
LeonardN
5 jaar geleden
Ik ben bang dat dat toch een vorm van powerplay is geweest. Een volgende maal zou je kunnen vragen voor welke feitcode ze je aan willen houden (en dan natuurlijk niet voor: "het niet opvolgen van een bevel van een ambtenaar in functie" oid, maar wat exaxt de aanleiding is waarom ze je in eerste instantie aanspreken aangezien je niet echt een wet lijkt te overtreden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wettelijk zal het vast wel mogen maar als jij daar nu zit te relaxen met in je achterhoofd dat er misschien weer politie komt kijken, zit je dan nog zo ontspannen? Bedoel je vóór 15.00 of 3 uur lang?
Misschien is er ook een ander plekje waar je zonder ' gedoe ' wel even kan blijven zitten. Dan zitten jullie elkaar niet in het vaarwater.

Antwoorden (1)

Wat je feitelijk doet, is je auto parkeren. Als je dit doet op een openbare plaats en zo nodig tegen betaling dan mag dat gewoon. Parkeren is parkeren, of je nu zelf in de auto blijft zitten of niet. Dus mag gewoon.
Computoon