Hebben handhavers ook vrijstellingen net als de politie?

Ik was vandaag op kijkduin, en daar waren een aantal handhavers boetes aan het geven aan mensen die over het wandelpad door de duinen fietsten. Wat ik ten eerste overbodig vind, er is een fietsenstalling als je al over de duinen heen bent. Maar goed, dus ik stap af omdat ik al iemand zag die een boete kreeg. Halverwege dat voetpad, zie ik 2 handhavers rustig op hun elektrische scootertjes ober het wandelpad rijden! Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen als je boetes gaat geven aan FIETSERS die precies hetzelfde doen... Maar mijn vraag is dus, mogen zij wel met hun scooters op een wandelpad rijden? Hebben zij die vrijstelling? Als ze iemand achterna zouden gaan dan snap ik het, maar ze reden gewoon op hun gemak op het wandelpad.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ja een BOA mag dat.

Antwoorden (1)

Nee een BOA heeft niet per definitie een algemene vrijstelling.
Maar per situatie, gericht op hun taak kunnen ze natuurlijk wel specifieke vrijstellingen krijgen.

Dat is ook nodig, anders kunnen ze in veel gevallen hun werk niet doen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix