vanaf welke verdieping is de hoofdaannemer verplicht om op een bouwplaats personenlift te plaatsen t?

Het werk waar het hier om gaat is in totaal 8 bouwlagen hoog en er is geen aparte trappentoren en geen personality op de bouwplaats aanwezig.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
11.1K

Antwoorden (1)

Het hangt van de hoogte van de verdiepingen af.

Personenliften dienen te worden geïnstalleerd bij gebouwen en woningen, waarvan de hoogst gelegen verdiepingsvloer 15 meter of meer boven het aansluitend terrein is gelegen.
Bij gebouwen en woningen, waarvan de hoogst gelegen verdiepingsvloer tussen 15 en 25 meter boven het aansluitend terrein is gelegen, geldt geen verplichting tot het installeren van een personenlift, mits op één van de verdiepingen schaft- en toiletvoorzieningen zijn aangebracht en de afstand tussen deze voorzieningen en het aansluitend terrein c.q. de hoogst gelegen verdiepingsvloer maximaal 15 meter
bedraagt. Onder de hoogst gelegen verdiepingsvloer wordt verstaan de hoogst gelegen vloer van woon-, slaap-, of werkruimte, niet zijnde de dakvloer, de vloer van een technische ruimte of vloeren van steigers en andere hulpconstructies. Indien bijzondere omstandigheden een goede toepassing van deze bepaling in de weg staan of de toepassing van deze bepaling niet dienstig aan de doelstelling ervan, namelijk het beperken van fysieke belasting, geldt dat in overeenstemming met de ondernemingsraad een afwijkende regeling overeengekomen kan worden.
SimonV
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Zoals ik je vraag lees, dient de hoofdaannemer in jouw voorbeeld een lift te plaatsen.