Mag ik mijn scooter (netjes) op een speeltuintje parkeren?

Ik heb altijd gezijk met mensen als ik mijn scooter op een speeltuintje parkeer, ik ben NIEMAND tot last en als er kinderen komen zet ik hem weg óf op een onhinderlijke plek, mag ik hem wel gewoon neerzetten als ik NIEMAND tot last ben? Of krijg ik dan een boete als mensen gaan zeuren en politie bellen???

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Antoni
5 jaar geleden
Misschien is het goed om eens rustig aan de mensen die beginnen met het gezeik te vragen wat zij een goede plek voor jouw scooter vinden. Dan weet je meteen de plek die voor niemand meer problemen oplevert.

Antwoorden (3)

Als er klachten komen van omwonenden en/of ouders van spelende kinderen, dan loop je inderdaad het risico dat je een proces verbaal krijgt. Een speeltuintje is geen parkeerplaats.
jc54
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Ook zonder klachten kan men bekeuren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Of mensen klagen heeft niets te maken met de vraag of het màg.
Nee, dat mag niet.

Je kunt een bekeuring krijgem met feitcode R 406: "voertuig laten staan in een park, plantsoen of op openbare beplantingen of groenstroken."

Geldt niet voor bermparkeren.
Computoon
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+lijkt me duidelijk
Als men zich bij de politie beklaagt, krijg je in ieder geval de vraag het niet meer te doen. Er staat bij het speeltuintje geen bord dat het verboden is (?) dan kunnen ze je niet bekeuren. Maar de ouders begrijp ik wel. Er hoeft maar één kind op je scooter te klimmen terwijl jij het net niet ziet, en de poppen zijn aan het dansen. Twee, drie kinderen volgen en hij valt om. Voor een kleintje levensgevaarlijk. Bekijk het eens van die kant.
Zet hem ergens waar het geen gevaar voor kinderen kan opleveren en verzet je eens niet zo tegen gangbare gebruiken. De sfeer in de wijk wordt verpest en die wrijving lokt nieuwe wrijving uit. Rekening houden met elkaar is het enige dat de wijk leefbaar houdt. Succes.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Er staat bij het speeltuintje geen bord dat het verboden is (?) Zo werkt het niet, er staat niet overal een bord "X mag hier niet", daarvoor hebben we een wetboek, anders zou het namelijk binnen no-time een oerwoud van borden zijn. Iemand heeft al de feitcode gegeven, dus of zijn antwoord is niet kloppend, of dat van jou.
Ivana
5 jaar geleden
@LeonardN Ik woon op een dorp, hier gaat het allemaal wat gemoedelijker. Saamhorigheid hebben wij hoog in het vaandel en iedereen kent iedereen. :) Misschien is dat geen goede maatstaf voor het totaal.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het bord verboden te parkeren is niet verplicht. Men wordt geacht de wet te kennen. De Apv zal wel een artikel bevatten dat je daar niet mag parkeren. Op grond hiervan kan de Omgevingsdienst handhaven.
LeonardN
5 jaar geleden
Excuses voor de late reactie. Dat het er on jouw dorp anders aan toe gaat dan bij de vrager die nu al een conflict lijkt te hebben omdat ze daar blijkbaar niet zo saamhorig zijn lijkt me idd geen goede maatstaf. Maar dan nog is de zin: "Er staat bij het speeltuintje geen bord dat het verboden is (?) dan kunnen ze je niet bekeuren." voor iedereen ook voor iedereen in jouw dorp pertinent onjuist. Wel eens in een andere stad geweest? Staat het daar vol met bordjes met elke regel uit het wetboek? Ambtenaren uitschelden is hier verboden.
(bij een kruispunt) Geen richting aangeven en door rood rijden is verboden. Computoon heeft het antwoord gegeven. Dat antwoord geldt voor elke plaats (het is geen APV). Of je bent het eens met zijn antwoord, of je zal onder zijn antwoord uit moeten leggen wat er aan schort. Dit antwoord is iig onjuist ongeacht hoe het er in jouw dorp aan toe gaat. Het is verboden ondanks dat er geen bord staat dat het expliciet verbiedt.