Is Engeland al uit Europa? Indien ja mogen Belgen er nog werken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het feit dat ze de Europese Unie (een samenwerkingsverband) willen verlaten zal er nooit voor zorgen dat ze geen onderdeel meer zijn van het continent Europa.

Antwoorden (1)

Nee, Het Verenigd Koninkrijk (Engeland is slechts een deel daarvan) is nog gewoon lid van de EU. Op 29 maart 2017 heeft het VK officieel laten weten uit de EU te willen stappen, daarna heeft men twee jaar de tijd om te onderhandelen over de uittredingsvoorwaarden. De feitelijke uittreding zal naar verwachting pas in 2019 komen. Tot die tijd blijven de afspraken binnen de EU gewoon van kracht.