Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag de huisarts mij weigeren?

Ik ben een paar dagen gelden verwisseld van huisarts. Mijn medische dossier moet van de oude huisarts naar de nieuwe huisarts worden gestuurd en volgens de receptioniste kan dit 3 tot 4 weken duren. En als er geen spoed is en ik heb ergens last van of ergens een vraag over moest ik in de tussentijd maar een afspraak maken bij mijn oude huisarts. Mijn huisarts zit hier 40 a 50 min met de auto vandaan en dat zit al in de weg met de vuistregel van 15 min dat de huisarts bij je moet zijn. Mag de receptioniste mij zo lang "weigeren" als er geen spoed aan te pas is

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Erna55
6 jaar geleden
Ik vind dit raar. Het hoeft geen weken te duren om een dossier door te sturen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kreeg mijn dossier mee en heb het zelf afgegeven. Scheelt tijd en geld.
Reddie
6 jaar geleden
Mag de huisarts mij weigeren
Mag de receptioniste mij "weigeren"
Je bent nogal warrig.
Misschien ben je ook vergeten te melden dat de reden van de "verwisseling" de grote afstand was.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@reddie ik heb hierbij aangegeven dat mijn huisarts best ver zat en of ik echt niet sneller voor een gewone afsrpaak kon komen en moest dan maar terug naar mijn oude huisarts

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De nieuwe huisarts weigert je toch niet?

Een huisarts heeft je dossier nodig om efficiënt bezig te kunnen zijn en geen fouten te kunnen maken. En efficiëntie in de praktijk is een aandachtspunt vandaag de dag...

Nu kun je wat vinden over die tijd die de gehele procedure inneemt, maar zolang je dossier "in transit" is, zul je toch je oude huisarts moeten gaan, simpelweg omdat hij je dossier nog heeft en de nieuwe huisarts niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding