Is dit mes legaal in nederland?

Hallo ik wil graag een mes als deze hebben maar ik heb geen idee of dit legaal is

Linkje naar mes: https://www.bladeplay.com/item--Black-Lightning-DA-OTF--396

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, dit soort messen valt onder categorie 1 wapens en zijn absoluut verboden om in bezit te hebben.
Inekez1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor de reactie Helaas ik vind hebt mooie messen en ze zijn ook handig voor dingen als pakketjes openmaken enzo. Verder is het ook een veel handiger zelfverdedigings middel dan een normaal zakmes want deze kost minder tijd om uit te klappen. Waarom zijn ze eigenlijk illegaal?
TurfGraver
6 jaar geleden
Omdat messen mensen kunnen doden?
Bordensteker
6 jaar geleden
"Verder is het ook een veel handiger zelfverdedigings middel dan een normaal zakmes want deze kost minder tijd om uit te klappen."
Daarom dus ...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Turfgraver, slechte reden want een niet vooruitschietend mes is net zo dodelijk als een ander mes als je er iemand echt pijn mee zou willen doen