Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vader is geflitst nadat hij opgeroepen was om bij mijn stervende Moeder te komen in het ziekenhuis, maak ik kans op kwijtschelding?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Nee dat maakt hij niet ook hiervoor mag je niet te hard rijden of door rood rijden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Officieel nee.
Maar onmogelijk ook nee . Dus kans ja mogelijk een matiging . Wel met ondersteunend bewijs komen .
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Niet geschoten altijd mis.
paulus811
6 jaar geleden
Hoezo moet jij kans op kwijtschelding maken? De overtreding is gepleegd door je vader. Hoe begrijpelijk de reden ook is om harder te rijden in dit geval, je krijgt daarmee niet het recht om anderen in gevaar te brengen. Er is geen lijst met oorzaken om harder of door rood licht te rijden waarbij je korting of kwijtschelding krijgt. In dit geval is de oorzaak dermate ernstig dat je vader besloot om een boete te riskeren, dan moet je ook accepteren als je die krijgt.
LeonardN
6 jaar geleden
+paulus811

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, hij moet dan bezwaar maken bij het CJIB en dan heb je een kans dat de boete kwijtgescholden wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding