Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de aanvraag voor de aanvullende beurs als je een van je ouders niet spreekt?

Ik heb recht op een aanvullende beurs maar ik heb al sinds 2006 geen contact meer met mijn vader en ook weten mijn moeder en ik niet waar hij woont. Om dus een aanvullende beurs te krijgen bij DUO moeten de inkomsten van beide ouders worden berekend.

Ik zit nu de brief in te vullen voor de buitenbeschouwing aanvraag maar het dingetje is ik weet alleen de naam en achternaam van mijn vader en verder helemaal niets.

Ook heb ik nooit te maken gehad met een of andere instantie zoals jeugdzorg. Mijn moeder is gewoon gescheiden met hem en sinds dien geen contact.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op het betreffende formulier moet je verplicht voornaam en achternaam van je vader invullen (vraag 3.1 en 3.2). Bij geboortedatum en bsn nummer staat 'indien bekend' (vraag 3.3). Dit is bij jou en je moeder niet bekend, dus laat je die vakjes gewoon open. Het laatst bekende adres is misschien meer dan 10 jaar oud, maar als dat het voor jullie laatst bekende adres is, vul je dat dus in.

Bij vraag 2.1 kun je aangeven welke situatie van toepassing is. Dat zal sowieso de eerste zijn als je sinds 2006 geen contact meer met je vader hebt. Je was toen jonger dan 12 jaar. Misschien zijn er meer dingen van toepassing, dan kun je extra vakjes aankruisen.
(Lees meer...)
Inekez1
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding