Moet de winkelier het product meegeven tegen de op het kaartje staande prijs?

Hallo,
30 december naar de mediamarkt. Ik zoek een laptop met afneembaar scherm. Ik neem mijn schoonzoon mee. Die is webdesigner en heeft meer verstand van. Ik heb met een verkoper gesproken. We zagen een Microsoft Surface Pro (2017)Convertible. voor 1049,- We hebben nog besproken. Ze waren 1499,= geweest maar omdat ze uit de collectie gingen waren ze in prijs verlaagd. Daarna heb ik een foto gemaakt om het thuis nog eens na te kijken. Ik ben dezelfde dag nog terug geweest met mijn man en zijn door 2 verschillende medewerkers geholpen. Alle medewerkers hebben een tabletje bij zich waar ze alles op kunnen zien. De verkoper drong nog al aan ze hadden er nog maar 9. IK vroeg nog of ze het nieuwe jaar goedkoper waren. Dat wist hij niet
Vandaag ging ik terug. Nu stond mijn kaartje geprijsd voor 891,65. Nou leuk dacht ik. Maar het kaartje stond nu bij de rechter tablet. (het was een tafel met een laptop en een tablet.
Ik zei tegen de medewerker dat hetzelfde kaartje met een andere prijs bij de laptop stond. Nou dat was dan een vergissing. Bij de laptop stond nu geen prijs maar bij navraag was die 1499,- Ik heb er de manager bijgehaald. gezegd dat hij toch echt bij de tablet stond en dat ik die dus wilde hebben voor 891,65. Het was voor mij een logische prijs en ik en de 3 medewerkers hebben niet gezien dat het kaartje verkeerd stond. Kan ik dat eisen voor 891,65? op foto 1 naast laptop (zie je net op rechterbovenhoek) foto 2 zie je de tablet

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (1)

Nee. Niet als het kaartje bij een ander product staat. Morgen zetten ze het kaartje bij een camera van 250 euro en dan wil jij de laptop voor 250 euro, omdat jij weet dat dat kaartje eerst bij de laptop stond.

Toegevoegd na 1 uur:
Is het deze?

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_microsoft-surface-pro-i5-4-128gb-1513381.html

Toegevoegd na 1 uur:
En deze laptop

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_microsoft-surface-laptop-platinum-i5-8gb-256gb-1537276.html

Toegevoegd na 2 uur:
Wat niet helemaal klopt in het verhaal in mijn ogen is je gebruik van de woorden laptop, convertible en tablet. Extra verwarrend is in dit geval dat er convertibles zijn; tablets waar je een toetsenbord aan kan hangen* en laptop die beiden Surface heten.

*Laptops met afneembaar scherm bestaan niet in mijn ogen. Als je een beeldscherm van een laptop afhaalt heb je een onbruikbare laptop en een beeldscherm waar je niks mee kan.

Hoe dan ook als je een convertible (Surface Pro) wil hebben is het handig als je daarover spreekt en niet over een laptop (Surface).

Toegevoegd na 2 dagen:
Moet de winkelier het product meegeven tegen de op het kaartje staande prijs?

Ja, maar dan wel het product wat bij het kaartje staat en welke technisch overeenkomt. Niet een product waarvan jij dacht dat het bij hoorde.
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb er inderdaad niet zoveel verstand van als jij. Maar inderdaad de 1e link is de tablet de 2e is de surface book niet de link van jou maar: http://www.mediamarkt.nl/nl/search.html?query=mucrosoft+surface+book&searchProfile=onlineshop&channel=mmnlnl Ze stonden naast elkaar. Niemand van de 3 medewerkers heeft erover gesproken dat het bordje verkeerd stond en het woord convertible stond op het bordje. Dat klopt dus wat je zegt als het bij de tablet hoort. Achteraf heet de andere dus surface book. ik kon dat niet weten. Tot overmaat van ramp wilde de manager mij tegemoet komen en i.p.v. 1499, moest ik dan 1399, betalen nu staan hij op de site voor 1236,75
Je bewering van de camera vind ik niet goed. Als klant kan ik weten dat een bordje van een computer, waar GB op staat dat dat niet bij een camera hoort. Logischer wijs kan ik daar dus niet op verhalen. Het gaat om of het voor de klant een serieuze prijs is wat er op staat.
LeonardN
6 jaar geleden
Het verhaal wordt niet duidelijker. Stond het bordje vanaf dag 1 al verkeerd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja het bordje stond de 1e keer verkeerd en er zijn 3 verschillende medewerkers geweest die ons geholpen hebben. Geen van de 3 heeft het bordje als verkeerd omschreven. Er was er zelfs een die zei dat de normale prijs 1499,= was geweest maar omdat ze uit de collectie gingen nu voor 1049,= was dit zochten ze op, op een tablet die ze allen bij zich dragen. ik ben die dag dus in een tijdsbestek van 4 uur 2x in de winkel geweest. Toen ik op 2 januari voor de 3e keer in de winkel kwam was het bordje verzet.
LeonardN
6 jaar geleden
Heb je een foto van dat bordje kan je dat op imgbb.com zetten en het resultaat hier linken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze staan erop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://ibb.co/dFgq2G
https://ibb.co/eW4A2G
Nieuw programma even proberen. Op de foto met de prijs boven 1000 euro zie je dat er een hoekje rechtsonder de laptop staat. Op de afgeprijsde foto zie je de tablet. Deze 2 stonden naast elkaar
LeonardN
6 jaar geleden
Uit de informatie op de bordjes is duidelijk op te maken over welk model het gaat. Beiden namelijk dit type:
Surface Pro
https://www.google.nl/search?q=surface+pro&source=lnms&tbm=isch&sa Jij wil/wilde volgens mij een Surface Book
https://www.google.nl/search?tbm=isch&sa=1&ei=I0NNWvGnNIXZwQLokqGQBg&q=surface+book&oq= Dat het bordje van Surface Pro dichtbij een Surface Book heeft gestaan, maar dat niet eens meer stond op het moment dat jij over de prijs van 891,65 stond is echt een uiterst zwak argument. Uit de vraag:
"Daarna heb ik een foto gemaakt om het thuis nog eens na te kijken."
Toen had je toch helemaal door kunnen hebben dat er iets niet klopte qua prijs of naamgeving?