Is het bestellen van iPhone op het deep web illegaal?

Ik heb gehoord dat niet alles op de deep web illegaal is. Is het bestellen van iPhones of PlayStations bijvoorbeeld illegaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
zondag
6 jaar geleden
Waarom staan ze op het deep web moet je je afvragen. Zijn ze gestolen? Pas dan maar op want als jij ze koopt is dat heling, dus strafbaar.

Antwoorden (1)

Nee, het is niet illegaal.
Het is natuurlijk wel verdacht dat iemand iets aanbiedt op het Deep Web terwijl degene veel meer klanten zou trekken via de normale webshops.
Wat mij betreft zit er dus een luchtje aan, en zou ik er niets kopen.

Toegevoegd na 11 uur:
Marktplaats en politie adviseren bij aankoop altijd de identiteit van de verkoper te controleren.
Wat is nu de essentie van Deep Web? Anonimiteit. Je weet nooit met wie je zaken doet. Een paradijs voor criminelen.
De kans is dus groot dat je als je iets bestelt:
- gestolen waar krijgt
- defecte waar krijgt
- niets krijgt.
En als iets te goedkoop is om waar te zijn...
SimonV
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
"Het is natuurlijk wel verdacht dat iemand iets aanbiedt op het Deep Web terwijl degene veel meer klanten zou trekken via de normale webshops." Niet alleen is het heel goed mogelijk dat het om een gestolen telefoon gaat, maar ook is het heel goed mogelijk dat de koper gewoon opgelicht wordt en in het geheel géén telefoon geleverd krijgt (maar wél zijn/haar geld kwijt is) !!! "Wat mij betreft zit er dus een luchtje aan, en zou ik er niets kopen." is dus een advies om ter harte te nemen ! (plus! van mij)
SimonV
6 jaar geleden
Bedankt!
De toevoeging had ik toevallig een half uur vóór jouw reactie geplaatst...