Waarom zou iemand geen zaak op zijn naam mogen hebben? Wat kan de reden hiervoor zijn ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry vaak is men al failliet geweest of wil men iemand er inleggen . Smoesjes. Of men is nog in een faillissement verwikkelt een beslag , nog in gemeenschap van goederen getrouwd met ? Pas er mee op .

Antwoorden (2)

Een mogelijke reden is dat de persoon al een eenmanszaak in bezit hééft. Per persoon kun je slechts één eenmanszaak hebben. Het inschrijven van meerdere eenmanszaken per persoon in het handelsregister is in strijd met het doel en de strekking van de Handelsregisterwet. Als je probeert een tweede eenmanszaak op dezelfde naam te registreren dan zal dat door de Kamer van Koophandel worden geweigerd.
Amadea
6 jaar geleden
Een goede reden kan zijn het concurrentiebeding.
Dit houdt in dat je werkzaam bent bij een bedrijf waar je ervaring op doet en ineens denkt voor je zelf te beginnen. In je contract staat dan dat je niet elders mag werken of voor jezelf beginnen binnen een bepaalde periode. Het gaat er o.a. om dat je niet de klanten van je huidige werkgever mee neemt en ook dat je niet de geheimen uit de keuken aan de concurrent vertelt.

https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/arbeidsvoorwaarden/concurrentiebeding/