De maximale straf voor computervredebreuk is 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vierde categorie (in 2012: 19.500 euro of 14.000 dollar). Echter indien de inbreker:

#1 gegevens uit de computer vastlegt (voor zichzelf of anderen), of
#2 de verwerkingscapaciteit van de computer aanwendt voor zichzelf, of
#3 de ingebroken computer gebruikt als startpunt voor een verdere inbraakpoging in een andere computer dan neemt de maximumstraf toe tot vier jaren of een geldboete van de vierde categorie.

Door de wettelijke omschrijving van computervredebreuk zijn activiteiten als "cracking", het overnemen van andermans computers (zombies) en het installeren van spyware (zie Spyware) in Nederland verboden en strafbaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel (: