Waar vind ik het Burgerlijk Wetboek online?

Ik ben opzoek naar het complete Burgerlijk Wetboek, het liefst als Pdf-bestand, zodat ik het kan uitprinten. Waar kan ik dit vinden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K
ronron1212
7 jaar geleden
van alle boeken
De indeling in boeken is als volgt:
1. Personen- en familierecht
2. Rechtspersonen (Nederlands rechtspersonenrecht)
3. Vermogensrecht in het algemeen
4. Erfrecht
5. Zakelijke rechten
6. Algemeen gedeelte van het verbintenissenrecht
7. Bijzondere overeenkomsten
7A. Bijzondere overeenkomsten; vervolg
8. Verkeersmiddelen en vervoer
10. Internationaal privaatrecht
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een pdf bestand via Internet om te printen is er niet, dat zou ruim 600gram aan papier Er is een papieren versie in de boekhandel.
Wetteksten - Burgerlijk wetboek/wetboek van burgerlijke rechtsvordering 2016-2017 handig om mee te werken maar is na twee jaar verouderd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beter kopen en een abonnement nemen op de updates; het BW is behoorlijk uitgebreid en veranderd een aantal keer per jaar!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nieuwsgierig12,
Een abonnement op de updates voor het losbladige Burgerlijk Wetboek als basiswerk is niet afzonderlijk te koop. Men moet het losbladige Burgerlijk Wetboek als basiswerk aanschaffen. Afhankelijk van de actualiteit ontvangt men aanvullingen die per pagina doorberekend worden.
Kosten Basiswerk:
€ 1.199,57 excl. BTW/ € 1.271,54 incl. BTW
Aanvullingen per pagina
€ 1,75 excl. BTW/ € 1,86 incl. BTW
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
^^ Dat zeg ik ook, staat er alleen niet heel erg duidelijk. En gezien de prijzen zou ik lekker blijven lezen op internet.

Antwoorden (2)

Op wetten.overheid.nl kan je alles vinden.
De papierenversie die ik gebruik heeft heel dun papier en hele kleine lettertjes en is 800 pagina's dik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je type in de zoekbalk: overheid burgerlijk wetboek

Dan verschijnen alle wetboeken en moet je kiezen welke je wilt hebben. Het Burgerlijk wetboek is zo groot dat je het in gedeeltes moet opvragen.
bv. Wetboek 1 http://wetten.overheid.nl/BWBR0002656/2017-01-01
Wetboek 2 http://wetten.overheid.nl/BWBR0002656/2017-01-01
enz enz

Dan moet je opletten of je de juiste geldige versie hebt dus:
Burgerlijk Wetboek Boek 1
Geldend van 01-01-2017 t/m heden
Bij elke wet staat dat onder de titel, als je daar niet goed oplet heb je een exemplaar waar artikelen instaan die later vervallen zijn of gewijzigd en kun je aardig de mist ingaan.

Toegevoegd na 13 minuten:
Via deze site kun je veel extra informatie en uitleg krijgen
http://www.wetboek-online.nl/site/home.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stel men print dubbelzijdig: 400x5gram = 2000gram = twee kilo aan normaal a4 papier of
ruim één kilo bij gebruik van A5.
Op Internet staat via Overheid altijd de laatste geldige versie.
Wetteksten - Burgerlijk wetboek/wetboek van burgerlijke rechtsvordering 2016-2017 handig om mee te werken maar is na twee jaar verouderd.