Mag ik van de politie een 10.1 inch tablet gebruiken als Navigatie?

Nu heb ik in mijn auto voor de raam mijn mobiel, nu wil ik mijn tablet als navigatie gebruiken maar is het wel toegestaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Als geen van beide apparaten in je hand houd of bediend is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onzin ronron, een mobiele telefoon mag je niet bedienen. Ik kan met mijn tablet iig niet bellen dus die mag ik vasthouden. Uitzondering is als dat gevaar zou opleveren, de beruchte artikel 5.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@supertub, dat is geen onzin. Een tablet of navigatiesysteem mag je tijdens het rijden niet bedienen. RonRon heeft nooit gezegt welke boete hiervoor geldt. Maar een artikel 5 lijkt mij idd de meest logische hiervoor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Vics, dat is wel onzin zolang iets geen belfunctie heeft is het vasthouden als gedraging niet strafbaar gesteld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een tablet heeft wel een belfunctie hoor. Tenminste met mij tablet kan ik ook bellen. Misschien niet alle tablet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zit daar de onenigheid, duidelijk op mijn ipad kan ik niet bellen.
Inekez1
7 jaar geleden
Correx wil zijn tablet niet vasthouden, maar in de auto monteren. Volgens mij is dat niet verboden, maar:
- het zicht mag niet worden belemmerd, dus inderdaad niet op de voorruit
- niet bedienen tijdens het rijden, dit mag met een gewone navigatie ook niet
- het geen afleiding geeft voor de bestuurder, dus niet tussendoor film kijken op dat ding

Het beste antwoord

Ja, zolang het zicht door de voorruit niet beperkt wordt, dus ergens voor het dashboard.(denk aan de Tesla)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Is dat het enige? Je mag het niet gebruiken dus je mag er niet met je handen aanzitten dat is een belangrijk gegeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onzin ronron, een mobiele telefoon mag je niet bedienen. Ik kan met mijn tablet iig niet bellen dus die mag ik vasthouden. Uitzondering is als dat gevaar zou opleveren, de beruchte artikel 5.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ron: "Je mag het niet gebruiken dus je mag er niet met je handen aanzitten dat is een belangrijk gegeven" Da's natuurlijk flauwekul... Dan mag ik ook m'n radio niet meer bedienen zeker, of op de iPod een ander muziekje kiezen... Het mag het zich niet belemmeren, da's veel belangrijker! En met een 10" scherm voor je snufferd heb je behoorlijk blinde vlek.
Inekez1
7 jaar geleden
Een gewone tom tom of ander navigatie-apparaat mag je tijdens het rijden ook niet bedienen.