Wat zijn de gevolgen als je onder invloed van drugs een eenzijdig verkeersongeluk maakt?

Betreft je rijbewijs, eigen schade, schade van de objecten die geraakt zijn, ambulance, ziekenhuis enzovoort

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Amadea
7 jaar geleden
Nogal vaak is het dan definitief afgelopen met die gebruiker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jviano, ik denk niet dat u de hoofdpersoon bent in dit verhaal, want dan zat u nu niet een vraag te stellen op Goeie Vraag
erotisi
7 jaar geleden
Drugs in het verkeer zijn absoluut verboden. Dit geldt voor alle hard- en softdrugs. Dus ook voor partydrugs als XTC en amfetamine. Drugsgebruik is aan te tonen via een bloed- of urineproef. Bent u een verdachte bestuurder? Dan moet u deze testen verplicht ondergaan. De sancties zijn niet mals. Een gevangenisstraf van maximaal drie maanden of een geldboete van maximaal € 7.800. Ook kan uw rijbevoegdheid voor maximaal vijf jaar worden ontzegd. Wordt u als automobilist binnen vijf jaar opnieuw onder invloed van drugs betrapt? Dan wordt uw rijbevoegdheid voor maximaal tien jaar ontzegd.

Dat is dan nog zonder accident

Het beste antwoord

Wat de gevolgen zijn als u een eenzijdig ongeluk veroorzaakt als gevolg van het rijen onder invloed van drugs kan ik heel kort zijn. De gevolgen zijn desastreus.
Men heeft á la minuut een advocaat nodig die gespecialiseerd is in deze soort misdrijven
Het is nl een misdrijf, de straffen variëren van rijverbod, hoge geldboetes, tot gevangenisstraf en ontzegging van de rijbevoegdheid.
Als u ervan verdacht wordt dat het totaal uw eigen schuld is kan de straf zeer hoog zijn.
Is het niet noodzakelijk dat de bestuurder naar een ziekenhuis wordt gebracht, dan wordt hij in een cellencomplex geplaatst.
Over de kosten, de verzekering betaalt niet uit, maar te zwijgen.

Toegevoegd na 54 seconden:
rijen = rijden