mijn schoonmoeder heeft foto's van mijn kind op facebook hoe krijg ik deze foto's verwijderd?

Ik heb een hele slechte verstandshouding met mijn schoonouders. Nu is het geval dat deze geen foto's van mijn kind hebben.. maar deze wel via een ander familie lid hebben weten te bemachtigen doordat ze de foto's van mijn ouders zijn Facebook profiel hebben gehaald.

nu heeft mijn schoonmoeder de foto's geüpload op Facebook en ik wil dit zo snel mogelijk weg hebben. zodat hun geen foto's van mijn kind op Facebook hebben staan.

is dit mogelijk ? en wat kan ik het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
Als het kwetsende foto's zijn kun je bezwaar indienen, anders denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laat het van je afglijden, en maak jezelf ergens anders druk om i.p.v. een futiel dingetje zoals het plaatsen van kleinkinderen op FB.... En hoed je voor het 'Barbara Streisand Effect' Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Streisandeffect
Amadea
7 jaar geleden
Het is en blijft toch gewoon hun kleinkind. Daar is toch niets fout aan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat dacht ik nou ook Amadea.

Antwoorden (3)

Als iemand (een ander familielid) foto's deelt via multi-media, dan kan in principe iedereen over die foto's beschikken. Tegenhouden kun je dat niet, tenzij je iedereen verbied om foto's openbaar te maken, maar ik begrijp dat het kwaad al is geschied en dan helpt verbieden niet meer. Je zult moeten accepteren dat jouw schoonmoeder over die foto('s) beschikt.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja beschikken is het probleem niet. ik vind het niet erg dat zij nu eenmaal foto's in huis hebben van de kleine. Maar doordat er zown slechte verstandshouding is en hun ook geen contact willen met mij en men vriendin.. ze nooit langskomen etc.. niet eens bekommeren om de verjaardag van mijn zoon... wil ik graag dat ze op social media geen foto's plaatsen van mijn zoon.
Je hebt hier naar mijn mening met 2 dingen te maken, namelijk portretrecht en auteursrecht. Het portretrecht behoort in dit geval toe aan jouw kind. Indien zijn/haar belang geschaad wordt, kan hij/zij de foto laten verwijderen.

Auteursrecht is voor de maker van de foto, alleen nemen de meeste social media in de algemene voorwaarden op dat het auteursrecht bij plaatsen overgaat op het social media kanaal, in dit geval Facebook. Dit houdt in dat de foto binnen Facebook onbeperkt gedeeld mag worden, daarbuiten niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een foto verwijderen op Facebook is mogelijk, je kan dit dus vragen aan je schoonouders.
Maar er kan altijd iemand die foto hebben gekopieerd of zo, want eenmaal op Facebook altijd op internet!
Xx