Zijn er dingen die verplicht op mijn bedrijfswebsite moeten?

Denk hierbij aan organisatie van mijn bedrijf, KvK-nummer, BTW-nummer, etc.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom je btw nummer en kvk nummer?
ronron1212
7 jaar geleden
Hier een lijst
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/informatie-geven-over-uw-webwinkel/
paulus811
7 jaar geleden
Het hebben van een website is niet eens verplicht. Wat je erop zet mag jij weten, tenzij je er een webshop aan gekoppeld is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat klopt niet Paulus. In Nederland ben je verplicht om altijd je Handelsnaam en je KvK-nummer op je site te zetten en onder je e-mails te zetten (behalve als het om reclame gaat).
paulus811
7 jaar geleden
Maarten2212, sinds wanneer is het hebben van een website verplicht?
paulus811
7 jaar geleden
Bovendien, niet elk bedrijf is ingeschreven bij KvK, dus wat jij zegt kan niet eens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het hebben van een website is niet verplicht. Als je echter als bedrijf een site hebt, dan dient hier een KvK-nummer en een Handelsnaam op te staan. En volgens mij hebben alle Nederlandse bedrijven een KvK-nummer, enkel als het een commanditaire vennootschap is, zonder vestiging in Nederland hoeft het niet.

Het beste antwoord

Eén van de plichten is dat je voldoende informatie over je bedrijf en de voorwaarden verstrekt. Deze regels moeten de consument meer duidelijkheid bieden om te voorkomen dat ze ongewild producten aanschaffen, of producten kopen die ze eigenlijk helemaal niet willen hebben.

Als webwinkelier ben je verplicht de bezoekers van je website tijdig te informeren wie je bent en hoe je zaken doet. Deze informatie moet duidelijk op de website vermeld staan en voor iedereen begrijpelijk zijn. De volgende gegevens ben je verplicht te vermelden:
•naam onderneming;
•adres onderneming;
•telefoonnummer (en faxnummer);
•e-mailadres;
•registratienummer Kamer van Koophandel;
•btw-identificatienummer;
•belangrijkste kenmerken van het product: je bent verplicht om op een duidelijke en begrijpelijke wijze de belangrijke gegevens (bijvoorbeeld typenummer van het product, kleur) te melden;
•de prijs van het product inclusief alle belastingen;
•de kosten van aflevering;
•de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;
•termijn voor aanvaarding aanbod;
•de verschillende technische stappen tot het sluiten van de overeenkomst met herstelmogelijkheden om ongewilde handelingen ongedaan te maken;
•de algemene voorwaarden en
•de bedenktijd

Toegevoegd na 1 uur:
Geen webshop? In de wet staat dat u de volgende informatie moet vermelden over uw onderneming (ook als er niets wordt verkocht):
1. De identiteit van uw onderneming
2. Het geografische adres van uw onderneming
Het geografische adres is het adres waar de economische activiteiten worden uitgeoefend. Dat wil zeggen: het adres van waaruit uw webwinkel of uw onderneming gerund wordt. Meestal - maar niet per definitie - is dat het vestigingsadres zoals vermeld bij de KvK.
Let op: u mag niet alleen een postbus vermelden.
3. De contactgegevens van uw onderneming
U moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee consumenten direct contact met u kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer.
4. Uw inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel (KvK-nummer) en uw btw-nummer
SimonV
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Waar lees jij dat het om een webwinkel gaat?
Computoon
7 jaar geleden
Eerste zin, tweede alinea: "Als webwinkelier ben je verplicht..."
Computoon
7 jaar geleden
Als het geen webshop is maar een "gewone" bedrijfswebsite moet nog steeds vermeld worden wat in de later toegevoegde tekst vermeld is. ("Geen webshop?...")

Andere antwoorden (1)

Als je geen webwinkel hebt maar gewoon een bedrijfswebsite online plaatst zijn er geen wettelijke regels waar je aan moet voldoen. Wel kan het handig zijn om voor je klanten basisinformatie zoals het kvk nummer, je btw nummer en uiteraard je contactgegevens online te zetten.