wanneer is een vakantie officieel geboekt?

Ik heb nog niets betaald of getekend, ze zijn nog dingen aan het uitzoeken!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

Zolang ze nog dingen uitzoeken is in elk geval dat gedeelte niet geboekt.
Juist om misverstanden te voorkomen neemt men altijd de boeking met je door voordat het een officiele boeking is.

Dus ze leggen je precies uit wat ze voor je boeken en wat dat kost. Daar moet je akkoord op geven, dan gaan ze boeken.

Dus als ze nog dingen aan het uitzoeken zijn kun je feitelijk nog niet geboekt hebben, stel nou dat het om een hotel gaat dat dan zo duur uitpakt dat je de hele reis niet meer ziet zitten?

Enige uitzondering (maar dat is dan toch een soort 2de opdracht, is dat je een hele reis bevestigt en ze zoeken bijv nog uit of er nog een excursie op een bepaalde dag mogelijk is). Als die niet meer kan, kun je niet alsnog die eerder geboekte reis annuleren.

Maar is het één pakket, boek je pas als alles duidelijk is.
En als ze iets moeten reserveren dat geld kost om te annuleren moeten ze dat heel duidelijk erbij zeggen zodat je weet waar je aan toe bent.

Toegevoegd na 44 seconden:
Dus in grote lijnen toestemming geven is niet zomaar een boeking