Geldt het volgen van een online training ook als sollicitatie activiteit?

UWV biedt online enkele cursussen aan. Geldt het volgen ervan ook als sollicitatie activiteit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
5.4K
Amadea
8 jaar geleden
Nee. Want het kan jou geen rechtstreekse werkkans geven. Dan zou het deelnemen aan Goeie Vraag ook als zodanige activiteit kunnen worden beschouwd...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt. Ik onderneem sowiso al meer sollicitatieactiviteiten dan verplicht is. Maar was gewoon nieuwsgierig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In mijn tijd zeker niet: Met solliciteren werd bedoeld een brief/mail schrijven/sturen aan een bedrijf naar aanleiding van een vacature. Zelfs een "open" sollicitatie werd in eerste instantie niet erg gewaardeerd : ... want dat is geen functie waarop je reageert!! Antwoord Het is geen sollicitatie, nee, maar daarentegen wel een sollicitatie activiteit… de vraag is dus wat wordt er precies onder begrepen? Zoals gezegd, men kan daar erg moeilijk over doen…
Informeer liever even dan erop te gokken, het is zo’n kleine moeite .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Twijfelgeval; solliciteer een keer extra en je bent aan je 4 stuks activiteiten.

Antwoorden (2)

In mijn tijd zeker niet:

Met solliciteren werd bedoeld een brief/mail schrijven/sturen aan een bedrijf naar aanleiding van een vacature. Zelfs een "open" sollicitatie werd in eerste instantie niet erg gewaardeerd : ... want dat is geen functie waarop je reageert!!

Antwoord

Het is geen sollicitatie, nee, maar daarentegen wel een sollicitatie activiteit... de vraag is dus wat wordt er precies onder begrepen? Zoals gezegd, men kan daar erg moeilijk over doen...
Informeer liever even dan erop te gokken, het is zo'n kleine moeite .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is er mis met mijn antwoord? -/- 2 zelfs... en waarom? Het klopt wat ik zeg : het is geen sollicitatie , maar wel een activiteit ... dus ?
ja, dat geldt als sollicitatie. Zie de bijgevoegde link van UWV waarbij je kunt zien dat je je cursus kunt wegschrijven als - het volgen van een workshop.

Toegevoegd na 57 seconden:
https://www.werk.nl/xpsitem/wdo_013388
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Een online training is niet hetzelfde als een workshop. Bij een workshop ben je in een zaal(tje) met een groep(je) mensen bezig met een activiteit, en kan jouw aanwezigheid en deelname daaraan vastgelegd worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vandaag deze vraag voorgelegd aan wat UWV-ers, want ik wil het zelf nu ook weten. De discussie ging over wat nou een cursus is en wat een workshop is. Conclusie: een cursus is hetzelfde als een workshop. Dus zou dat een sollicitatieactiviteit zijn. Alleen nou blijkt dat in de wet staat datveen workshop geen sollicitatieactiviteit is, maar UWV vindt van wel.
Kortom, als je je online cursus wilt registreren als sollicitatieactiviteit, overleg dat dan met je werkcoach, deze beslist of het wel of niet kan. Verder werd aangegeven, dat je solliciteert voor jezelf en niet om UWV blij te maken, dus welke investering of activiteit heb jijzelf nodig om de arbeidskansen te pakken. Als de cursus daartoe leidr, dan is de activiteit waard geweest.