Geldt de Participatiewet ook voor iemand die een WAJONG uitkering heeft?

8 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
8 jaar geleden
http://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/participatiewet-wat-verandert-er-in-de-wajong-in-2015/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ duidelijke site @ronron, alle mogelijke situaties duidelijk uitgelegd.

Antwoorden (2)

Ja, als je een Wajong-uitkering hebt gekregen VOOR 2015. In principe houd je die maar vanaf 2018 kan hij omlaag gaan als UWV van mening is dat je toch kunt werken. Daarvoor vinden er herkeuringen plaats. Een en ander heeft te maken met de Participatiewet.

Vanaf 2015 krijgt iemand alleen een WAJONG-uitkering als duidelijk is dat hij nooit kan werken.
Computoon
8 jaar geleden
Beste roelp,

De Participatiewet geldt ook voor iemand die de Wajong uitkering heeft.
Sinds 1 januari 2015 geldt de Participatiewet. De overheid vindt het namelijk belangrijk dat iedereen meedoet in de samenleving. Werken is een goede manier om mee te doen. Ook als iemand al een Wajong-uitkering heeft. Maar dan moet iemand wel kúnnen werken. Daarom gaat UWV de persoonlijke situatie beoordelen van iedereen met oude Wajong of Wajong 2010.

Voor actuele informatie zie: http://bit.ly/1ImU3Xw

Met vriendelijke groet,
Marleen
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare