Waarom worden pakketje uit het buitenland niet thuis aangeboden?

De laatste tijd moeten wij bijna elke dag wel een pakketje bij de bouwmarkt gaan ophalen.
Deze pakketjes komen uit China (aliexpress)
We krijgen steeds een briefje in de bus, dat we het pakket moeten ophalen.
Maar waarom worden deze niet thuis aangeboden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit antwoord las is ergens op een forum als antwoord op een soortgelijke vraag:
Een pakket via China bestellen dat niet door de brievenbus kan zonder dat er verzendkosten worden betaald kan PostNl (e.a. postbedrijven) zich niet meer permitteren. Iemand zal de kosten van verzenden moeten dragen. De verzenders van de pakketjes zullen dat niet doen, dan houden zij er geen winst meer aan over.

PostNl of dergelijke postbedrijven nemen niet meer het risico dat een pakketje 1 of 2x niet afgeleverd kan worden, maar doen gelijk het briefje in de bus met het adres van het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1864182
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje!