Krijgen wij volgens de COA, extra toeslagen zoals eetgeld?

Hallo, ik werk voor een transportbedrijf.
Als CAO zijn we onderverdeeld in de CAO Beroepsgoederen vervoer.

Om 8:30 gaan we onze bus laden en rijden we onze route,
vervolgens zijn we rond 14:30 terug en gaan we weer laden voor de middag, Als deze route voldaan is komen we terug om een avond shift te werken tot ongeveer 21:30 (Lees: de ene keer 20:30 andere keer 23:30)

Omdat we altijd lange dagen maken vroeg ik me af of we iets van 'eetgeld' of andere toeslagen (dienen) te krijgen

Wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
amc
8 jaar geleden
De tekst van je antwoord was: "Kijk hier eens bij de CAO bepalingen beroepsgoederenvervoer 2015-2016.
http://files.flexnieuws.nl/wp-uploads/2012/06/AVV-CAO-Transport-2015-2016.pdf Vanaf hoofdstuk XI vind je toeslagen en bij artikel 40 vind je info omtrent maaltijden, onder de noemer ‘onderweg gemaakte kosten’ onder ‘vergoeding verblijfkosten’." —
amc
8 jaar geleden
Het begin tot de aanhalingstekens moet je even wegdenken. Het was eerst een antwoord en dat moest ik bij reacties plaatsen. Foutje bij knippen/plakken ;-)

Antwoorden (1)

Als je langer dan 4 uur van de standplaats bent heb je recht op verblijfkosten ( eet en drinkgeld).

Art 36 CAO beroepsgoederenvervoer:
3. De verblijfkostenvergoeding bedraagt per 1 januari 2014:
3.a. Bij ééndaagse ritten
1)
:
- korter dan 4 uur
2) geen onbelaste vergoeding
- langer dan 4 uur
2) € 0,58 per uur
per 1 januari 2015 € 0,59 per uur
- tussen 18.00 en 24.00 uur:
indien vertrek voor 14.00 uur € 2,62 per uur
per 1 januari 2015 € 2,66 per uur
- indien vertrek na 14.00 uur en er sprake
is van een afwezigheidsduur van tenminste
12 uur een extra toeslag van € 10,95
per 1 januari 2015 € 11,13
ad
1) Onder een ééndaagse rit wordt verstaan een rit waarbij het vertrek en de
aankomst binnen 24 uur plaatsvinden.
ad
2) Het criterium geldt voor de afwezigheidsduur van de standplaats.