Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik tweedehans spullen kopen en verkopen in belgie?

Ik denk dat het legal is mar is het niet binnen een bepaald bugjet ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

We leven in een Europa zonder binnengrenzen en dan in het bijzonder zonder economische binnengrenzen. Dat betekent er vrij verkeer van goederen en personen binnen de EU is en dus mag jij onbeperkt tweedehands spullen vanuit Nederland naar België exporteren, met uitzondering van zaken waarin niet gehandeld mag worden zoals drugs en wapens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Met de overdenking dat alles natuurlijk netjes bij de belasting aangegeven moet worden en je je zelfs bij de KvK aan moet sluiten als je zoveel gaat verkopen dat je als bedrijf wordt gezien. Waar die grens ligt weet ik niet zo te zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bepaalt de KvK en als die je niet als volwaardig bedrijf beschouwen schrijven ze je niet in het handelsregister in maar melden ze je wel bij de belasting. Je krijgt dan een registratienummer van ze.
samaiphon
8 jaar geleden
als privepersoon is er zeker geen probleem omdat ik dat ook al gedaan heb...
let wel op! er is nu een beperking voor transacties in cash geld om witwassen van zwart geld te vermijden maar ik weet niet hoeveel die bedragen nu zijn.
misschien inlichtingen inwinnen bij het Min. van Economische Zaken in België; daar kan men u zeker laten weten hoeveel dat bedrag is

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding