Kan je vrijstelling krijgen voor de kwalificatie plicht als je een opleiding via de LOI volgt?

Ik ben zestien jaar bijna zeventien jaar op dit moment volg ik een niveau 3 drie opleiding in de richting toerisme. Hiernaast volg ik een havo opleiding bij de LOI waar ik nu al 3 maanden mee bezig ben.

Ik heb voor deze optie gekozen omdat ik graag verder wil leren op een theoretische manier en niet op een praktische wijze. Nu volg ik deze opleiding puur alleen omdat ik leerplichtig ben. Dit ging goed maar ik merk dat ik er nu depressief van word en dat het erg veel invloed heeft op de rest van mijn leven.

Nu is het zo dat ik hiernaast ook nog een bijbaantje heb van 10 uren in de week. Nu is mijn vraag is het mogelijk om vrijstelling of compensatie te krijgen voor de kwalificatieplicht? Ook vraag ik mij af of het mogelijk is dat als ik een fulltime contract op papier krijg en verder maar 10 uren in de week blijf werken. Ik kan bij iemand een contract regelen, en dat ik hierdoor van mijn leerplicht af ben en mij verder kan richten op mijn havo opleiding. Zodat ik tijd overhoud en eventueel in mijn vrije tijd vrijwilligers werk kan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100