Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een boekhandelaar bij aanbieding van een boek ook de oorspronkelijke uitgave vermelden? (zie ook toelichting)

Via bol.com heb ik (tweedehands) een studieboek gekocht van een derde partij. Volgens bol.com dateerde deze druk van 2013. Toen ik het boek ontving, bleek het van 2005 te zijn. De ISBN en de druk klopten echter, zodat naar mijn mening de verkoper in dezen geen blaam treft; het aanbieden via bol.com verloopt voornamelijk via de ISBN.

Ik dus contact met bol.com gezocht, want het verschil 2005-2013 vind ik wel wat groot, gezien de snel veranderende informatie (in mijn geval: updates van jurisprudentie e.d.) van de studiestof. Bol.com beweert echter dat er in 2013 een herdruk verschenen is, dus zonder gewijzigde informatie, met hetzelfde ISBN-nummer. Ik heb in reactie naar hen al meermaals aangegeven dat ik dat vreemd vind: op externe websites heb ik daarvan geen enkele informatie kunnen vinden. Buiten dat: op bol.com zelf staat weer geen informatie dat dit een herdruk betreft, met inhoud feitelijk daterend van 2005.

Mijn vraag is dus: kan dit zomaar? Moet in geval van herdruk ook niet de oorspronkelijke uitgave vermeld worden op de verkoopsite?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
874

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Vaak staat er in de extra informatiebalk welke druk het betreft. Helaas is deze informatie niet altijd up-to-date. Het klopt dat een nieuwe druk soms hetzelfde ISBN nummer heeft.

Mocht je opzoek zijn naar het boek zou ik aanrader de uitgever te benaderen met de vraag waar je het boek het beste kan kopen.

Succes ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het boek al, maar dat is dus de versie van 2005. Overigens is er ook een nieuwe druk (ècht een nieuwe), die is van 2015.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding