op maat gemaakte steunzolen niet goed. moet ik wel of niet de rekening betalen?

Zijn nieuwe steunzolen op maat gemaakt. Heb ze echt nodig. Paar keer terug geweest en nog doet de linker pijn. Kan er niet op lopen. Hij kan er verder niets aan doen. Alleen de rekening van 200 euro heb ik nogsteeds niet betaald. Ik wil eerst sdat ze goed zijn. Nu krijg ik aanmaning.....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Je hebt recht op een product dat deugt, je hoeft hier geen genoegen mee te nemen en niet te betalen. Schrijf de verkoper een brief waarin je je klacht duidelijk vermeld, geef hem daarbij een redelijk termijn de steunzool te repareren of te vervangen. Wil of kan hij dit niet, dan kun je de steunzool bij een ander laten repareren of laten vervangen, de kosten hiervan kun je aftrekken van de rekening, het restbedrag moet je dan wel betalen. Of je kunt de koop ontbinden. De verkoper mag geen extra bedrag rekenen voor herstel of vervanging van de steunzool. Komen jullie er samen niet uit en is de verkoper aangesloten bij een geschillencommissie, dan kun je je klacht daar neerleggen. Is hij niet aangesloten bij een geschillencommissie dan kun je de rechter vragen hier uitspraak over te doen, al zal het laatste duurder uitvallen dan een nieuwe steunzool en daardoor de moeite niet waard zijn. Lees de bron voor duidelijke informatie en voorbeeldbrieven
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wettelijk gezien is wanprestatie geen wettelijke reden om niet te betalen.
Dus volgens de regels zul je moeten betalen of het eerlijk is is een ander verhaal