Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als men 'vergeet' een bord weg te halen, blijft dit dan nog gelden voor de wet?

Er waren drie dagen geleden werken in de straat.
De werken duurden ook enkele dagen en tijdens die duur stonden er overal van die verkeersborden met een 'opgelet werken' 'max 50'.
In tussentijd zijn de werken al gedaan, alles qua vuil is weg, enkel enkele plaatsen zijn ze kennelijk vergeten om de borden weg te halen.

Nu vraag ik me af, gelden die borden dan eigenlijk nog?
Dus moet ik nog 50 rijden om mag het gewoon de 70 van normaal?

Toegevoegd na 32 seconden:
* enkel OP enkele....

8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, daar zijn regels voor. Als die met een aangegeven max. snelheid er staan dient men zich eraan te houden, ook al staan ze er 'voor niets'.

Het komt regelmatig voor dat men deze borden vergeet te verwijderen nadat de werkzaamheden klaar zijn. Toch blijft de aangegeven maximumsnelheid dan van kracht.

http://www.gratistheorie.nl/verkeersborden/theorie/snelheid/max-snelheid.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Zo moet je ook 's nachts stil staan voor een rood verkeerslicht als er in geen velden of wegen verkeer te bekennen is. En als om een duistere reden een matrixbord boven de snelweg een rood kruis te zien geeft (vergeten uit te schakelen) mag je nog steeds niet die strook berijden.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding