Mag een huurbaas zomaar wastafels plaatsen?

De huurbaas van onze studentenwoning waar iedereen voor z'n eigen kamer betaalt, is van plan om bij iedereen wastafels in de kamer te plaatsen. Waarschijnlijk zodat hij vervolgens meer huur kan vragen. Wij zijn hier niet blij mee en ik vraag me af of dat zonder toestemming van de huurders allemaal maar gewoon mag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Alleen als hij aangeeft alleen de wastafel te plaatsen als je akkoord gaat en eventueel met een huurverhoging. Laat hem dan ook de puntentelling zien waarop het gebaseerd is. Als je niet akkoord gaat kan hij het niet doen want hij mag niet op je kamer komen. Als je opzegt en er komt een nieuwe huurder kan hij het zonder meer doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het voorstel en de huurverhoging moet dus samen aan jouw worden voorgesteld. Verhoging achteraf kan m.i. niet.