Als mn broer papieren invult voor mij om te emigreren naar amerika hoe lang duurt dat?

Mijn broer is een permanente citizen in Amerika en wilt graag papieren invullen om mij daar heen te brengen. Hoe lang duurt het totdat ik een green card krijg? ik had ergens gelezen dat het 10 jaar duurt maar het kan toch nooit dat het zo lang duurt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
tinus1969
8 jaar geleden
Dat je broer 'papieren invult' is niet genoeg. De vraag is, op basis waarvan jij recht zou hebben op een visum/verblijfsvergunning. Als je recht hebt op een visum, kan het een kwestie van weken zijn. Als je dat recht niet hebt -nooit.
crispy
8 jaar geleden
Als je broer snel schrijft, kan het met een uurtje klaar zijn.
paulus811
8 jaar geleden
Die is leuk Crispy

Antwoorden (1)

De aanvraagprocedure varieert van 1 jaar tot vele jaren. Reken dus in ieder geval op een jaar.
Het is mogelijk om eerst via een tijdelijk visum eerst naar de VS te vertrekken.

-----http://www.visaversa.com/visum-amerika/green-card-emigreren/
Aanvraag door een familielid dat Amerikaans staatsburger of greencard houder is
Voor een permanente verblijfsvergunning in deze categorie komen directe familieleden van Amerikaanse staatsburgers en greencard houders in aanmerking. Wanneer er sprake is van een huwelijk met een Amerikaans staatsburger bestaat de mogelijkheid om voor het huwelijk al naar de VS te vertrekken op basis van het K-1 Fiancee visum.
Aanvraagprocedure green card
De aanvraagprocedure voor een green card neemt over het algemeen veel tijd in beslag, variërend van ongeveer een jaar tot vele jaren. Met name wanneer de aanvraag is gebaseerd op een aanbod van een werkgever zal de aanvrager vaak eerst naar de VS vertrekken op basis van een tijdelijk visum, waarna gedurende het verblijf in de VS de aanvraagprocedure voor de greencard wordt doorlopen.

Er is ook een mogelijkheid om via een "loterij " een greencard te winnen.
Informatie hierover vind je bij http://zakelijk.infonu.nl/zakelijk/104096-emigreren-naar-amerika-eerst-een-green-card.html
Erna55
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
De link met de belangrijkste info staat hier: http://www.visaversa.com/visum-amerika/green-card-emigreren/familie/ Jij valt in de laagste categorie.