Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met een Duitse WA-verzekering (bromfiets) ook gewoon in Nederland rondrijden?

Als ik bijvoorbeeld in Nederland gecontroleerd zou worden, levert dit dan problemen op?

Toegevoegd na 30 minuten:
Als toelichting, ik ben dus woonachtig in Duitsland, maar ik kom wel veel in Nederland.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hangt af van het dekkingsgebied van de verzekering... Kan best zijn dat de duitse WA alleen geldt in Duiitsland... even goed de polisvoorwaarden bekijken!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ga ik sowieso navragen zodra ik hem afsluit (over maximaal een week of twee). De vraag is meer bedoeld in de richting van, kan de Nederlandse politie hiermee overweg, weten ze waar ze op moeten letten, moet ik zelf nog ergens rekening mee houden etc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het enige waar de politie af en toe verbaasd van opkijkt als mijn man zijn helm afdoet, is dat het een man van vijftig is en geen knul van twintig ;-) . Van de papieren kijken ze niet op of om.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben de dertig ook al geruime tijd gepasseerd, dus dat krijg ik dan misschien ook nog wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan, en het levert gen problemen op. Zeker rondom de grens is de politie (van beide kanten) wel gewend aan verzekeringspapieren uit beide landen.
Min man rijdt inmiddels al vijf jaar regelmatig heen en weer naar Nederland met de brommer. Heeft recentelijk een ongeval gehad in Nederland, en hoewel we nog wel bezig zijn met de nasleep van de schadeclaim (en hij na zijn knieoperatie inmiddels weer aardig uit de voeten kan) heeft de verzekering in elk geval nooit problemen opgeleverd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe het bij Gronau/Glanerbrug is weet ik niet, ik denk veel rustiger, maar bij Enschede/Sanders Kuper richting Alstaette wordt je met zekere regelmaat gecontroleerd en aan de kant gezet. Zorg dus wel altijd dat je je papieren bij je hebt ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je in Duitsland woont, dan is dat geen probleem. Als je in Nederland woont, dan dien je een Nederlandse verzekering te gebruiken.
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ik woon in Duitsland, maar ik zal vanwege werk nog vrij veel in Nederland rondrijden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding