Heeft het nut om bij een gestolen iPhone aangifte te doen?

Stel, je iPhone 5C is gestolen. Je weet zeker dat er sprake is van diefstal, maar je hebt geen enkel bewijs.

Wat heeft aangifte doen dan voor nut? Is er een kans dat de politie de iPhone kan vinden? Ik bedoel, er zijn duizenden witte iPhone5C's.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Antwoorden (3)

Er zijn inderdaad duizenden witte iPhone5C's, maar er is er maar één met de door jou te verstrekken identificatienummers.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Succes bij de politie.....Mijn auto 2 keer gestolen, ook dat is al een probleem
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja maar wat kunnen ze met die nummers? En wat als ik die nummers niet weet?
Er zijn miljoenen iPhones maar elke iPhone heeft een unieke serienummer en IMEI nummer, stel dat iemand op Marktplaats jou iPhone ziet en op Stopheling.nl het serienummer controleert dan kan diegene gepakt worden.
En nog een tip:
Op iCloud.com kan je gewoon de locatie van je iPhone opvragen dan kan je dit doorgeven als de iPhone wellicht nog online is geweest nadat het was gestolen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aangifte doen heeft meestal wel nut. Maar de kans dat de Iphone wordt teruggevonden, is erg klein. Op Icloud (zie bron voor link) heb je een functie die heet ''Zoek mijn Iphone''. Wanneer de dief de telefoon aanzet/ontgrendeld, kun je je Iphone lokaliseren. Dit kun je doorgeven aan de politie waardoor er toch nog een kans is dat je Iphone wordt teruggevonden. Je logt in bij Icloud en je logt in met je Apple ID. Dan selecteer je de functie: ''Zoek mijn Iphone''. Selecteer je telefoon en (misschien) kun je dan zien waar je Iphone is, tenzij de dief je Iphone nooit ontgrendeld.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja. Maar het probleem is dat ik die functie nooit gebruikt heb! Wat nu?