Hoe zijn de geslachtsnaam en de voornamen vermeld op het identiteitsbewijs van de leden van het koninklijk huis?

Worden ook de titels zoals koning of prinses vermeld of gewoon net als bij iedereen alleen de geslachtsnaam en de voornamen?

8 jaar geleden
in: Wetgeving
5.3K

Het beste antwoord

Koning Willem-Alexander heeft een paspoort en moet hij dit paspoort, net zoals iedereen, desgevraagd kunnen tonen wanneer hij privé internationale reisbewegingen maakt’. In het paspoort staat gewoon vermeld dat het is uitgegeven ‘in naam van Zijne Majesteit de koning der Nederlanden’. Er is geen afwijkend paspoort voor de koning’, reisdocumenten uit andere landen heeft Koning Willem-Alexander niet.
Koningin Máxima heeft in elk geval wel twee nationaliteiten. In 2001 nam Máxima ook de Nederlandse nationaliteit aan. Haar geboorteland Argentinië heeft de regel dat je die nationaliteit niet kunt laten vallen. Argentinië staat gewoon niet toe dat Argentijnen hun nationaliteit opgeven.
Of zij nog een geldig Argentijns paspoort heeft, is niet bekend.

Toegevoegd na 7 minuten:
De Rijksvoorlichtingsdienst laat zich er verder niet over uit. Aannemelijk is dat er in het paspoort staat:
Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Amsberg
Titels worden allang niet meer in Nederlandse paspoorten vermeld.