Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik vanuit Nederland een slof sigaretten mee nemen naar Spanje die niet voorzien is van zegels op de pakjes en geen Nederlandse tekst heeft?

Normaliter hebben onze pakjes sigaretten uit de winkel een zegel op het pakje zitten. Nu heb ik via via een slof gekocht waar geen Nederlandse tekst op zit en ook geen zegel..

Ik heb een foto bijgevoegd over de zegel waarover ik het heb

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom zou je sigaretten van uit Nederland naar Spanje willen nemen, als ze in Spanje goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze pakjes zijn goedkoper dan de Spaanse Sigaretten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat mag dus niet.Dan heb je dus al 1x de belasting ontdoken...en ga je dus illegaal spul over grenzen vervoeren....lijkt me ook nog eens link.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Maakt geen zak uit.. kijk even op de website van de douane.. als je vanuit Turkije sigaretten meeneemt zit er ook geen zegel op de pakjes, als je maar niet meer dan 200 sigaretten invoert p.p. buiten Europa, binnen Europa is het meer. Als je maar kan aantonen dat het voor eigen gebruik is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding